0 Läs mer >>

Idag följde jag och tjejerna med min syster & hennes barn till Norrvikens trädgårdar i Båstad. Mysigt & trevligt att komma ut lite och låta Wilna springa av sig lite när Adam ändå skulle jobba 😊

Det klättrades i både stora & små träd och "fiskades" och togs nog 100 bilder på tjejerna "Johan ta foto på mig" hördes från My och Tuva ungefär hela tiden sista stunden och då ropade Wilna på mig 😂

Mamman här var lite lat också och lät Meja äta själv, bullade upp flaskan lite och så fick hon äta #latmamma

Norrvikens trädgårdar

0 Läs mer >>

Fredag igen, veckorna går snabbt och hade det inte varit för de 3 dagar i veckan som Wilna är på förskolan hade det nog vart än mer snurrigt med vilken dag det är. Jag som är hemma alla dagar och Adam som jobbar oregelbundet, blir lätt lite förvirrat då 😂

Vi har mest tagit det lugnt hemma idag, jag sover så otroligt dåligt på nätterna nu för Meja vaknar hela tiden (känns det som), får sova max 2 timmar i rad och när det vart så ett par veckor så börjar en ju verkligen påverkas så jag är rätt trött just nu 😴 till på köpet har jag fått tillbaka min mens efter graviditet/förlossning och har världens mensvärk, det blir en ju inte gladare av.

På eftermiddagen var vi på bilverkstad och de installerade så vi kan koppla ur airbagen och sätta ett av barnen fram, kommer testa med Meja för att se om hon skriker lite mindre om hon kan känna att vi är närmre henne när hon åker bil. Medan de fixade bilen tog vi en fika på Maxi 😊

Wilna har simskola på fredagar och idag har hon fått simglasögon som hon pratat om att hon vill ha. Väldigt söt i dem 😊

Meja har fått en "frukt-napp" om en kan lägga grönsaker eller frukt i och så kan hon hålla den själv och sutta på den. Testade med banan idag och det verkade ju vara mums 😋

Även jag har fått en present, sista födelsedagspresenten av Adam & tjejerna som tydligen vart lite leveransförsenad. Ett superfint halsband med barnens namn på 😍 dock kommer jag nog vänta med att använda det lite så inte Meja kan dra sönder denna kedjan också 😂

Nu är det film i soffan och lite glass med maräng & chokladsås, som jag hoppas kan bota mensvärken lite!

Fredag!

0 Läs mer >>

Ytterligare ett recept från Coop och deras "4 under 80", thailändska fiskkakor. De blev mycket goda tycker jag men hade velat ha någon bättre sås till. Nu hade en enbart limesaft och ja det var väl gott men hade velat ha något mer. Kan inte riktigt sätta fingret på vad 😊

Recept här!

Fishcakes

0 Läs mer >>

Idag gjorde vi en soppa på jordätskocka & potatis och vid servering hade en i chorizo. En helt okej soppa, hamnar väl på medel på smakskalan.

Även detta recept är från Coop och deras "4 under 80"!

Jordätskocksoppa

1 Läs mer >>

Coop har några recept som är "4 under 80" dvs fyra portioner under 80 kronor. Recepten är komponerade av Lotta Lundgren (Hon är bland annat en av programledaren för Historieätarna) och oftast enkla att göra. Vi handlar ju sällan på Coop men inspiration till mat kan man ju hämta från deras sida likväl som någon annan.

Idag testade vi "Chicken Patties". Gott! Men skulle nog nästa gång välja att servera med ris/couscous/ eller någon matigare sallad till. Salladsblanden ger ju inte så mycket.

Chicken patties!

Chicken Patties

1 Läs mer >>

Hipp hipp hurra för mig idag 🥂 dagen har firats ganska lugnt med familjen plus att jag träffa en kompis på stan och tog en födelsedagsfika 😊

Blommor har jag också fått idag och sen har jag och Adam kunnat äta middag i lugn och ro själva efter att barnen somnat i egna sängar strax efter 19.00. Meja har inte direkt haft några rutiner fram till nu men när hon nu får ersättning på kvällen så blir det lite mer rutin på att sedan lägga ner henne så hon får sova i egen säng och vi får lite tid själva utan att en av oss sitter med ett barn i famnen  (även om det är rätt mysigt med).

Vi grillade revben idag och åt med lite potatis & majs. Som avslutning äter vi "lite" godis i soffan framför Tv:n.

Födelsedag

1 Läs mer >>

Så som present även detta året önskade jag mig lite hjälp i trädgården. Det går så mycket snabbare (och enklare?) när vi är flera.

Igår rök resten av den stora rabatten på baksidan av huset. Det här börjat läggas ner kantsten men vi stötte på ett litet problem då elkablar inte var nedgrävda tillräckligt långt ner så vi kunde inte gräva mer där. Grannen sa att det hade gjorts slarvigt men tror inte han heller var medveten om att det låg så "högt. Så imorgon ska Adam ringa Eon och klaga och så får de komma och fixa problemet.

Lite före och efterbilder:

Det ska jämnas till och sås gräs och läggas kantsten runt trädgårdslandet också men cu är en bit på vägen nu 😊

Fick ju se till att det fanns mat på bordet också till de hårt arbetande (jag gjorde väl minst insats där bak men Meja somnade i selen så lite svårt att greja då) och till lunch bjöd vi på lasagne, sallad och färskt bröd.

Meja var nöjd en stund i vagnen på eftermiddagen (vi kan konstatera att hon är för liten för både sittdelen och overallen men söt är hon) så kunde jag hjälpa till typ en timme.

På kvällen grillade vi fransyska och testade en potatisgratäng med soltorkade tomater i. Sen bjöd vi på en chokladfudgekaka med maräng till efterrätt.

Recept på efterrätten här!

Tack för hjälpen kära familj ❤

Trädgårdsfix

1 Läs mer >>

Idag ska vi äta linssoppa och jag passade på att göra den direkt efter Wilna kom hem från förskolan, Meja behövde ändå sova en stund då så passade på när jag hade henne i selen.

Den tog ju inte särskilt lång tid, typ 15 min men skönt att ha den klar. Jag valde att mixa den på slutet även om det inte stod så i receptet.

Nu sitter vi hemma och väntar på att de ska komma från GS byggvaror och ska lämna lite kantsten till helgen när vi ska fixa lite i trädgården 😊

Linssoppa

2 Läs mer >>

Idag är det dags att åka hem från Budapest, vi har haft det fantastiskt bra om än lite otur med vädret då det regnat emellanåt. Men det har gått bra ändå.

Lite bilder från de två senaste dagarna 😊

I den stora saluhallen
En postlåda
Söndagens frukost
På chokladfestivalen
Otroligt goda munkar den chokladfestivalen
På restaurang sista kvällen
Ankbröst med friterade risottobollar
Cheesecake med frukt

Sista dagen!

1 Läs mer >>

Oerhört nöjd med hotellet vi valde, Bliss Hotell Wellness & Spa. Vi tog en "one bedroom appartment" och jag tänkte att de andra kanske skulle få sova i bäddsoffa men nej de har riktigt säng också. Så gött!

Den är stor också så trots att vi är 4 får vi ju lätt plats 😊

Idag ska vi testa hotellfrukosten så får vi se om den är något bra men hotellrummet får ju än så länge 👍

Hotellrummet!

0 Läs mer >>

Den hemliga resan gick till Budapest och nu är vi framme på hotellet. De andra är ute och letar upp lite mat och frukost (frukost till imorgon då) och jag och Meja hänger på hotellrummet. Kändes som hon behövde lite lugn och ro efter flygresan och vila lite från alla intryck.

Men vi har nog världens snällaste bebis, har skött sig exemplariskt hela resan och flygresan gick kanon (bara för det kommer det väl gå skit på vägen hem 😂)

Budapest!

2 Läs mer >>

Idag är det dags, nu är vi redo jag och Meja. Idag åker vi på den hemliga resan med Åsa. Hennes födelsedagspresent. Kommer bli kanon, hoppas jag 😂

Det värsta som kan hända är väl att Meja skriker hela flygresan och vi får äta all mat på hotellrummet för att hon inte är nöjd på restaurang, men vi får se hur det går. Roligt kommer vi nog ha oavsett 😊